středa 30. června 2010
Norsko 2010 (1/12) - od začátku cestou do Rygge
Po nezbytné kontrole věcí s sebou (stejně jsme něco, ale málo, nakonec doma zapomenuli) vyrážíme 17.6.2010 ve 20.00 hod. směr německý Rostock na první ranní trajekt s odjezdem v 6.00 hod. do dánského Gedseru. S plným autem a střešním boxem a při přidání určité rezervy to byl poměrně rozumný čas. Podmínky na cestu byly až na trošku mlhy před Rostockem doslova ideální a noční jízda pro nás znamenala v podstatě poslední setkání s pořádnou tmou na dalších čtrnáct dní. Rezervu jsme nespotřebovali - dokonce jsme byli o něco málo rychlejší proti plánované době jízdy, takže ještě než začalo odbavování, byla i chvilka na menší odpočinek v autě po necelých 700 km jízdy. Po nalodění se jsme nechali auto s věcmi na spodní palubě a odebrali se nahoru do sedaček. Na horní otevřenou palubu to bylo ale jen kvůli pár obrázkům, neb jednak to bylo brzy ráno a hlavně foukal poměrně slušný vítr, neb nad mořem se dělila oblačnost. To jsme ještě nevěděli, že ji zanecháváme na jih od nás a vjíždíme do polojasného až jasného počasí, které nás bude provázet po většinu cesty do norského Rygge, naší první zastávky na trase. Průjezd Dánskem byl prvním setkáním s krajinou v řadě míst doslova posetou větrnými elektrárnami, jih Kodaně jsme si prohlédli z auta a Oresundský most nabídl výhledy přes moře až do Švédska, kde na nás čekalo už poměrně slušné počasí. Cesta přes půlku Švédska ubíhala poměrně rychle, neb E6 dovoluje jet až 120 km/h. To avizované zpomalení na 80 km/h mimo obec - výjimečně po dálnicích (moc jich tu na severu není) 100 - 110 km/h - vše pod dohledem neskutečného množství radarů rozmístěných podél silnic a ve městech - nás čekalo až v Norsku. Určité obavy byly z plynulého průjezdu švédským Goteborgem, neb byl pátek odpoledne, ale kolona (a pořádná) byla jen v opačném směru. Takže když jsme vjížděli přes most ve Svinesundu (první mýto na cestě) do Norska, už to bylo "jen" o dojetí do motelu v Rygge, kde jsme měli rezervován první nocleh. Zde se nám poprvé připomenulo "norské počasí" svými občasnými přeháňkami, paradoxně většinou za plného slunce :-). Závěr cesty trošku pokazila pár set metrů před námi nehoda, kdy poměrně slušným plamenem vzplálo nákladní auto. Takže jsme si postáli na dálnici ještě necelou hodinu, než jsme zbylou cca padesátku km denního plánu dorazili a napodruhé našli i tu správnou část motelu - tedy s ubytovací částí, neb ta druhá (jen restaurace) je na opačné straně dálnice a nikdo nám neřekl, že pod dálnicí mezi oběma areály je "myší díra" na průjezd osobního auta. Příjemně unaveni jsme se po lehké večeři jali tak odpočívat, až jsme se probudili ráno na snídani. Poté jsme již vyrazili na cestu do místa našeho třídenního pobytu - k turistickému centru Dombas do lokality Furuhaugli.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat