neděle 29. listopadu 2020

Čas adventní v tomto zvláštním čase

Zrovna toto téma a změna u něj ale není to, co by si člověk přál resp. vítal. Ale výskyt koronaviru kolem nás a opatření k němu přijatá způsobily, že i tato pro většinu z nás tradiční událost dostává novou podobu. A to zejména v tom, jaké jsou možnosti tuto dobu trávit, tedy hlavně co do možností setkávání se. První adventní neděle, tedy dnešek, snad bude tou jedinou, během které letos v rámci adventu platila  ta nejpřísnější opatření, neb podle aktuální informace by se určité "rozvolnění" mělo stát "už" od příštího čtvrtku, takže ta bronzová by už mohla být o trochu veselejší. Co letos určitě nebude, to už je jisté - tradiční rozsvěcení obecního vánočního stromu. Ten svítit sice bude, ale my se budeme muset spokojit jen s rozsvícením našeho domácího osvětlení. Ale zpět k začátku našeho letošního adventu. První změnou byl počet vyrobených věnců, neb jen dva překročily práh toho domu, z toho jeden doslova jen o pár milimetrů, neb zůstává na domovních dveřích. Co se ale nezměnilo, je to, že v této chvíli už plamínek první svíčky na našem adventním věnci oznamuje  začátek letošního adventu. Svíčky stejně jako v loňském roce zůstaly co do barvy beze změny, tedy tři fialové a jedna růžová. Na můj dotaz, proč není i ta čtvrtá fialová (nabízí se otázka, proč jsem se neptal už vloni?), se mi dostalo odpovědi, že tak je to správně. Pak jsem si dohledal, že fialová je liturgická barva a růžová pak značí radost z příchodu Ježíše Krista. A já to chtěl mít, bláhový, všechny svíčky stejnobarevné:-) Vždyť jsem se už teď mohl připravit o příchod Ježíška, což ale neznamená, že když je růžová, tak automaticky Ježíšek přijde :-) Takže všem krásný první advent a ať nás nadále míjí vše nedobré, co současný čas provází.

Žádné komentáře: