úterý 30. srpna 2011

Téma dne : NETOPÝR

Ano, jedná se o tu "sametovou létající myš" - savce z čeledi letounů, pro nějž platí rada ochránců přírody, aby v případě, že vám vletí do místnosti, máte otevřít dokořán okna, zhasnout, odejít z místnosti nebo se usadit někde v rohu u stěny a počkat, až se zvíře zorientuje a samo vylétne ven. Pokud se usadí např. na záclonách a víc jak půl hodiny se nehýbe, máte jej vzít v kožené rukavici nebo v kusu pevné látky a dát jej do papírové krabice a umístit krabici na vyvýšené místo, odkud může netopýr odletět a kam se na něj zároveň nedostanou jiná zvířata včetně domácích mazlíčků. Tolik ochránci přírody. A realita? Vletěl, domácí mazlík Nik se mohl zbláznit a já neměl moc času na řešení. A tak jsem holou rukou po něm sáhnul, uchopil a vynesl k otevřeným dveřím, odkud sám už odlétl. Až na tu holou ruku nic zajímavého. A právě v tom byl ten "zakopanej pes", neb netopýr patří mezi přenašeče vztekliny a jeho kousnutí či škrábnutí je, jak jsem se později dozvěděl, docela nebezpečné (mj. proto ta doporučená kožená rukavice). A tak mi nezbylo, než to konzultovat s odborníky v bílých pláštích. A mohu říci, že než se podařilo vyvrátit podezření na diagnózu W5501 "Kousnutí nebo úder jinými savci" a odvrátit tím přijetí specifických a poměrně nepříjemných antiinfekčních opatření, jak se píše v lékařské zprávě, užil jsem si své. Na druhou stranu mi byl - a to docela neplánovaně na rozdíl od pravidelných preventivních prohlídek - opravdu pečlivě zkontrolován stav mé tělesné schránky, takže nakonec nejenže jsem nebyl pokousán ani poškrábán, ale i dobrýýýýýýýýýýý! Tak alou zpátky do domácího finiše :-)

Žádné komentáře: