úterý 16. srpna 2022

Kdy jindy, než dnes, když ...

nemálo následujících dní v mém kalendáři zase po delší době hlásí "PLNO" nebo téměř tomu tak. Tak to dopadá, když se potká pár očekávaných termínů s věcmi, do kterých se mi po návratu z dovolené nějak nechtělo resp. dění kolem tak nějak vyvolalo i pár nových. Trošku by mi mohlo být omluvou, že v tom vedru se do ničeho moc nechce, ale výsledek zůstává stejný. A tak se stalo, že o něčem "větším" nějak více uvažovat možno až po 2. září. A to s tím ještě konec tohoto týdne může zamíchat. Ale jaké to bylo po těch několik uplynulých dnů? Téměř ve "středomořském" stylu. Nemyslím stravu, ale způsob fungování, neb většina činností se buď přesunula do dopoledne resp. čekala až na podvečer, spíše až na večer. Někde mezi byla v podstatě ta na jihu Evropy známá siesta, jejíž zvládnutí nedělá problémy ani středoevropanovi :-) A pokud šlo o ty činnosti, tak ty v podstatě určovala zahrada, kdy "kulminuje" většina letošní úrody, takže se sklízí a zalévá. To druhé už je únavné, zejména když už tomu delší dobu nepomáhá počasí, takže ta "žízeň, je čím dál tím větší a ta naše "louka" je toho důkazem.  Pravda, dvakrát podle předpovědi i podle domácího meteo to vypadalo, že aspoň trochu sprchne. Ale když už to dopadlo, tak chvilku poté, co déšť ustal, nebylo patrné, že tu vůbec něco spadlo. Třeba si to obloha schovává na závěr tohoto týdne, jak to vypadá v předpovědi, která se dnes objevila. Bohužel to načasování ocení maximálně zahrada, neb tento víkend tu je posvícení a déšť během něj zrovna vítán není. A cože to vlastně dnes trošku "vybočilo" z konceptu posledních dnů a už by se nevešlo do těch příštích do konce měsíce? Prostě už nestačilo se na zahradě normálně z toho vedra potit, musel jsem si k tomu přidal trošku více pohybu a "odnesl" to zase Hrádek. Tentokrát jsem ale kavárnu Anny z Harrachu "minul" a "občerstvovací stanici" si dovolil posunout až do Těchlovic, kde jsem v podstatě dnešní vyvětrání se ukončil. Zbylých pár kilometrů už bylo po delší pauze a nakonec i ve volnějším tempu, jak mi doporučila paní domácí. Byť se mi zprvu moc poslechnou nechtělo, nakonec si o to řeklo samo tělo, když jsem se tam nejen pěkně "rozseděl" :-) Změna v podvečerní činnosti, tedy zalévání, ani dnes nepřišla, zato zítřkem začínají zase "cestovní" dny, byť si hned ráno ještě "střihnu" přetahovanou s vosami a včelami při úklidu popadaných broskví. Tak snad na cestu nedostanu nějaké to žihadlo, jako tomu bylo minulý týden. Dnes jsem je nepokoušel, úplně mi stačila dávka postřiku, kterou přinesl vítr, když jsem běžel kolem sadu pod Těchlovicemi.






Žádné komentáře: