čtvrtek 13. října 2022

Babí léto při výšlapu z Jánek do Špindlu

Čtvrteční ráno vše "klaplo", byť k těm 100% spokojenosti chyběl malý kousek. Nebylo to počasí, ani doprava busem na kolonádu v Janských Lázních či nálada, co způsobilo ten malý "deficit". Byla to paměť, jejíž "výpadek" způsobil, že v batohu chybělo to, čemu jsem večer pomalu věnoval  největší pozornost, tedy svačina. Po předchozích podzimních zkušenostech totiž nějaké občerstvení po trase nemuselo dopadnout díky zavření bud na plánované trase připravujících se již pomalu na zimní sezónu. Ale napravilo se to hned na hradeckém autobusovém terminálu, kdy se "něco podobného" tomu, co zůstalo v lednici, podařilo zakoupit. Takže už nic nebránilo vyrazit na trasu. Bylo znát, že je po sezóně, neb z Jánek až na Lučiny nad Pecí pod Sněžkou jsem potkal jen jednu dvojici se psem a pak partu z nějakého teambuildingu, kteří ale spíše tu turistiku pojali jako telefonování na čerstvém vzduchu. Mimochodem taky mi to něco říká, viz jednou ve Špindlu. Na Lučinách "provoz" malinko zesílil, hlavně díky dění kolem resp. na jednotlivých boudách, aby se pak zase vše vrátilo do podzimního "normálu" a s výjimkou dvou cestářů u Výrovky byl další turistický kontakt až ve Dlouhém dole nad Špindlem. Špindlerův Mlýn sice také nepřekypoval turisty, ale přece jen díky počasí tu byl nějaký život patrný. S tím ale rozhodně nesouhlasili taxikáři na autobusové stanici ani řidič místního výletního vláčku. Ten ale nakonec na trasu odjel i se dvěma turisty s dítětem. Zřejmě se mu i tak malý počet  pasažérů vyplácí. Já jsem tentokrát po posledním zmáčknutí spouště fotoaparátu na místním mostě rovnou zamířil na autobus s vírou, že bych se po necelých třech hodinách s dvěma přestupy, neb se mi zde nechtělo čekat až na přímý spoj ze Špindlu do Hradce, mohl dostat domů. To jediné ale dnes neklaplo. Místo 55 min. jízdy do Nové Paky, kde jsem měl mít na přestup na spoj do Hradce čtvrthodinu, to bylo  80 minut, takže mi ten spoj ujel a na ten další jsem tak už ztratil návaznost v Hradci. Takže z necelých tří hodin to bylo necelých pět hodin. Na druhou stranu centrum Nové Paky a jedna pekárna na náměstí nakonec také stály za návštěvu :-)









Žádné komentáře: