středa 11. října 2023

Po dalším teplotním rekordu už bude jen sešup

Ale na ten rychlý, končící letošní prodloužené babí léto, bychom si prý ještě měli počkat až do víkendu. Následujících pár dní by totiž odpolední teploty venku měly ještě být nad tou magickou dvacítkou. Tam už ale hezkých pár dní není voda v bazénu, takže dneškem definitivně skončila letošní sezóna, která zejména v září neměla chybu. Bazén už v nejbližších dnech čeká jen zazimování. Jinak ty uplynulé tři dny byly jako na horské dráze. Tedy chvíli nahoře, chvíli dole. Myšleno hlavně co do nálady.  Pondělní odpoledne to načalo, když se do ničeho nechtělo,  aby úterní ráno pokračovalo v "nastaveném" módu. Hned ráno jsem "ochutnal", co mohu čekat v následujících více než dvou měsících při cestování vlakem mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. Rychlík sice přijel jen o tradičních 5-10 min. později, což už sice nikdo neřeší, stejně tak to, že z Rosic pokud nebudeme chtít jezdit rovnou z Hradce do Pardubic autobusem, budeme muset zbytek na pardubické nádraží absolvovat autobusem. Ale co hýbalo cestujícími bylo, že rychlík přijel jen s polovinou vagónů, takže jsem si po delší době stejně jako ti další postál nejen ve vlaku ale i poté v autobuse. Věřme, že je to začátek a že po prvních dnech se už obsluha té výluky srovná, což už začalo být patrné při cestě zpět. Tentokrát přímým autobusem. Tomu to sice trvalo o čtvrt hodiny déle než vlaku, ale jelikož odjíždí vždy o cca 10 min. dříve než je pravidelný odjezd vlaku, tak se návazná "pětka" bus k nám nadále stíhá. Přesto ale občas pouvažuji, zda nebude lepší využít auto. Dopoledne jakoby někde "pracovala" umělá inteligence, neb náladu "doplňovaly" jí odpovídající informace jak z rozhlasu, tak i z Internetu. Takže jsem se pro jistotu podíval do kalendáře, zda dnes nebyl "Den deprese" či nějaký podobný svátek, neb toto označení dominovalo v řadě příspěvků, aby tím před polednem to dorazilo. tím, že se člověk dozvěděl co všechno doprovází stav, kdy se člověku nechce nic dělat.  Když jsem si to vyslechl, moudře jsem usoudil, že tím, co to jednoznačně zlomí, bude začít něco dělat. Jak chytré. A ono to zafungovalo a tak se po dopoledním zataženu a poledním polojasnu objevilo podvečerní jasno. Zbytek včerejší pracovní iniciativy už "odnesl" jen notebook, aby se mu konečně po delší době dostalo souvislejší a delší péče, jejímž výsledkem bylo jeho "omládnutí". Nejenže zeštíhlel a zrychlil, ale rovnou zvládnul i nějakou tu práci. Dnešek už byl snad rekordní ve všem. Nejen v té venkovní teplotě, ale i snad o všem ostatním, neb na jednu stranu podle kalendáře už bychom třeba měli mít venku hodně věcí hotových, aby nás nezaskočily první mrazíky. Ale dělejte to v čase, kdy je venku 23°C a dalších pár dní s avizovanými dvaceti stupni před námi. Mimochodem i tak byla dnešní produkce biomasy z naší zahrady do bio kontejneru rekordní.  Takže se nebylo čemu divit, že se odpolední cappuccino vrátilo zase ven a teprve pak přišel na řadu balkón a jeho letní výzdobu, aby i ta po chvilce skončila v kontejneru spolu se značnou částí větví z vegetace kolem jezírka a garáže. Teď už na sebe Clif s Rockym konečně pořádně uvidí :-). V pondělí jsme v kuchyni tentokrát měli malou pomocnici, abychom to domácí řízkobraní zvládli :-), pro ostatní dny už jsem to dal bez pomoci a opět s maximálním využitím toho, co ještě nabízí zahrada. Tam navečer proběhl i první test první úrody našich tří hlav vinné révy, abychom sklidili zbytek před příchodem prvních mrazíků, neb ledové z toho opravdu dělat nebudeme. P.S. Nic neříkající upozornění modrou samolepkou v kalendáři na zítřek, navíc nemající protějšek nejen v kalendáři v mobilu ani jinde, to mne v podvečer trošku vrátilo z toho sluníčkového dne do reality, ale spojil jsem si ji s něčím, co se mi povedlo udělat už včera, tak snad dobrý, byť určitá pochybnost zůstala, že to nakonec ale nemusí být tím, na co jsem si tu upomínku v kalendáři udělal. Tak uvidíme, co přinese čtvrtek, neb já mu zatím kromě ranní procházky s Clifem a přípravy terénu kolem kanalizační přípojky před její výměnou nemám co nabídnout. Stran plánů jsem totiž nějak přeskočil rovnou do pátku a víkendu.