úterý 19. prosince 2023

Třetí adventní svíce dohořela až dnes

Ne, nebyla nějak větší, než ty ostatní. To jen jsme ji před třetí hodinou odpolední v neděli zhasli, abychom při účasti setkání občanů naší obce při příležitosti 950 let od první zmínky o naší obci nevyhořeli, když by byl adventní věnec s hořící svíčkou po tento čas "bez dozoru". A jelikož se to tam trošku "protáhlo", tak si zbytek svíčky počkal až na dnešek. Ten byl sice s téměř již tradiční "náplní", ale už bylo současně cítit, že vánoční svátky jsou za dveřmi. Zejména v čase, kdy jsem nakupoval pár věcí denní potřeby a k tomu i nějaké potraviny na pár dní dopředu, neb další nákup bude až v neděli dopoledne, aby se doplnila lednice a pečivo na sváteční dny. Jinak opět jsem na chvíli nakoukl na Pernštýnské náměstí zkontrolovat, jak je na tom vánoční strom, stihl jsem cestou i jedno předvánoční cappuccino s jedním ze svých bývalých spolužáků, abych po tom, co mi v Hradci o dvě minuty ujel autobus a já čekal na příští, jsem stihl ještě pár drobností nakoupit, čímž jsem si "ubrat" něco položek z předvánočního nákupního lístečku připraveného na zítra. Jinak i ta poslední, tentokrát již ne fialová ale růžová, svíce bude mít také co stíhat dohořet. Nedělní dopoledne i část odpoledne totiž strávíme v Pardubicích, abychom se zpět vrátili jen tak, abychom pokračovali tradiční akcí - štědrovečerním sousedským setkáním u studny, takže teprve po jejím skončení, pokud nám to nepřekazí počasí, přijde na řadu ona. P.S. Dneškem končí náhradní autobusová doprava do Pardubic a od zítřejšího rána se na ni vrací vlaky. A byť ještě chvilku budou jezdit po novém mostě přes Labe jen po jedné koleji (na druhé se teprve bude dokončovat její napojení na hlavní trať), už to bude "bez přestupu" v Rosicích nad Labem resp. bez čekání v zácpách při cestách přímým autobusem.

Žádné komentáře: