pondělí 22. června 2009

Tak jak je to s tím raděním ?

Člověk(Homo) je rod z čeledi hominidi (Hominidae), k němuž patří i člověk moudrý (Homo sapiens). Odhaduje se, že je asi 2,3 milionu let starý a všechny jeho druhy, vyjma člověka moudrého, již vyhynuly. Tak praví moudrá encyklopedie. A jelikož je i tvorem společenským, se svou mírou moudrosti má většinou zájem se i nějak podělit, tedy mj.i radit. Dříve se k tomu velmi často používalo sdělení: Neraď, není ti padesát a nebyl jsi v Moskvě. Pokud bych to vzal doslova, tak v mém případě smůla, neboť v Moskvě jsem nebyl a ani se tam nějak nechystám. Přehodnotíme-li však celkový vývoj kolem nás (zejména změnu orientace ekonomiky) a budeme-li se důsledně vnímat jako občané Evropské unie (EU), tak by šlo první část podmínky nahradit jinými městy. Co třeba taková sídla sídla EU - Brusel či Štrasburk? Nebo Berlín, Londýn či taková Paříž, jako hlavní města nejvlivnějších států EU? Záměrně se neposouvám za velkou louži, neb s tím asi bych neprošel. A proč taky, vždyť naši evropští sousedé i ti vedle nich nám jsou přeci bližší! Pokud s náhradou Moskvy je souhlas, tak první část podmínky mám splněnu již několik let. A co se týká té požadované seniority resp. dosaženi abrahámovin? Nikoho nepřekvapí, jak ta léta utíkají. A tak to právě teď dostihlo i mě, čímž se splnila i ta druhá část podmínky. Sice by z toho mohlo přímo plynout, že bych tedy eventuálně mohl snad i radit, ale nějak vám mě nenapadá, komu bych tak měl činit. Ti, co mi naslouchali až doteď, určitě nezkoumali "mé kvalifikační předpoklady" a věřím, že mi svou přízeň zachovají i nadále. A Ti, kterým mých rad třeba nebylo? Určitě u toho zůstanou i dále. Přesto, jak ukládá duch doby, třeba o sobě dávat stále vědět. A tak těmito řádky vysílám do světa sdělení, že pokud by se přece jen našel někdo takový, poptávající radu, tak sice toho stále ještě vím hodně málo, abych se pasoval do této role, ale pokud budu vědět, tak radou pomohu - "mandát" k tomu už mám, počítač vlastním a v nejhorším případě je přeci k dispozici Internet! A pokud ne? Nezoufat, nějaký jiný Homo sapiens nakonec určitě pomůže :-)

Žádné komentáře: