neděle 12. června 2011

Vodní kámen, to je prevít

Kolikrát jsme se s tímto sloganem už setkali a kolikrát nás to ještě čeká. Nic s tím ale nenaděláme, neb taková je skutečnost ve všech místech, kudy si razí svou cestu voda. Do doby, než jsme začali užívat městskou vodu, jsem věděl, že voda z naší studny je nejen řádně železitá ale také pěkně tvrdá. Takže při výměně rozvodů a elektrického ohřívače vody byly obě tyto skutečnosti patřičně patrné. Když jsme doplnili rozvody vody o přívody městské vody, tj. vody z veřejného vodovodu, předpokládal jsem, že tato voda je nejen biologicky nezávadná (stejně jako z naší studny), méně železitá (to skutečně je), ale také hlavně aspoň o trošku měkčí. To mi ale vydrželo jen do doby, kdy jsem obdržel testovací soupravu, která mne měla přesvědčit, že užívám tvrdou vodu a že bych to měl nějak kompenzovat. OK, ze studny je tvrdá, ale že stejně tvrdá je i z veřejného vodovodu, to jsem nečekal. Prý je to proto, že místní vodárenská společnost nemá prostředky na technologii, kterou by tento parametr vody mohla zlepšit. Takže i tato voda je na hranici max. tvrdosti a tedy dělá stejnou paseku :-(

Žádné komentáře: