sobota 20. října 2018

I odpoledne bylo jako vymalované

Odpoledne začalo již avizovanou návštěvou mrakodrapu The Svard.  A jak jinak než kompletní bezpečnostní prohlídkou na vstupu, byť aspoň vodu v batůžku zde neřešili :-) Po krátké frontě čekala cesta rychlovýtahem s jedním přestupem do 63. patra, kde je jedna vyhlídková plošina (uzavřená) a o pár desítek schodů výše druhá (částečně otevřená). Co více k tomu psát, když fotky mluví za vše. A co bylo dál? Opět jsme se "odpojili", sešli do podzemí na zastávku metra a vyrazili směr Greenwich a místní observatoř. Cesta trošku delší, mezi stanicemi poměrně velké vzdálenosti, proto jsme si vychutnali i na metro poměrně rychlou jízdu, abychom vystoupili na North Greenwich s očekáváním, že od přístavu u vody je to už kousek. Ale stalo se, že jsem si trošku popletl, který je to přístav, takže po zjištění, že ten zde to nebude, jsme využili místního informátora dopravy a dvoupatrovým autobusem č. 188 jsme se vypravili k observatoři. Kde nakonec nejlépe vystoupit, byla trošku loterie, ale i to se podařilo. Takže po průchodu parkem a desetiminutovém stoupání k areálu observatoře jsme byli na místě, kde nám poledník dělí zeměkouli a kde je to místo spojené s řízením času. Jelikož jsme tam přijeli už v pozdějším odpoledni, na poledníku nebyla taková fronta na focení, takže po prohlídce areálu jsme k tomu bez většího čekání zvládli i tradiční foto odsud a také místního okolí, kde probíhá poměrně moderní výstavba. Pak už jen cesta k autobusu a následně metrem opět do centra. Tentokrát dostala přednost časnější večeře s tím, že pokračování bude po ní. A když už se povedlo objevit tu ulici, kterou jsme procházeli včera po večeři se slovy, tady by to mohlo být prima, nebylo co řešit. Opět to ale byla italská kuchyně, na tu místní jsme se stále nějak nedostali :-) Tak určitě zítra. Motto pro večerní procházku bylo jasné - "čokoládový dort" na závěr dne. Sice nám to chvilku trvalo, ale pak kousek pod Trafalgar Square to přišlo - Caffe Concerto a s ním čokoládový dort par excellance. Po něm už nezbylo než sejít k Temži, pokochat se osvětleným nábřežím i řadou objektů a metrem vyrazit zpět do hotelu. Tam teď přemýšlíme, co ještě stihneme zítra, kdy už máme celý den individuální volno, abychom se v 16.00 hod. shromáždili v hotelu a odjeli na večerní letadlo do Prahy. P.S. Jestli pátek neměl chybu, tak sobota na tom byla minimálně stejně. A to ještě nekončíme :-)