pátek 2. října 2020

Půlka dopoledne na úřadech (i s cestou)

Jednou ze základních činností, aby člověk mohl řešit svůj vzniklý stav, navíc ve specifických podmínkách nouzového stavu, je se zaregistrovat na Úřadu práce a informovat o tom i svou zdravotní pojišťovnu. Pravda, současná doba nabízí možnost většinu toho zvládnout on-line, ale já jsem se rozhodl pro osobní návštěvu a vyřešit to tak, jak jsem doufal, vše najednou. A tak jsem se s pořadovým číslem 5 zařadil do skupiny těch, kteří na ÚP dorazili hned na začátek úředních hodin. Díky tomu, že jedna referentka nejprve ověřuje úplnost všech dokumentů, než je člověk vyvolán k vlastní proceduře, jsem zjistil, že mi tam pár položek zůstalo nevyplněných. Předpokládal jsem, že nejsou relevantní, přesto jsem to tam musel doplnit. Navíc jsem ještě asi na další tři místa musel doplnit své prohlášení, že něco dalšího / jiného nedělám, nejsem atd. a podepsat se u každého doplňku. Mimochodem na formuláři, na jehož konci je prohlášení o správnosti, úplnosti s mým podpisem. Ale úřad to chce, tak třeba. Asi vědí, proč se to tam dopisuje a podepisuje každé zvlášť. Když jsem to "zvládl" , jen jsem si v duchu doplnil, jak by asi probíhalo to on-line vyplnění a k němu následné telefonické ověření. Vzhledem k tomu, že mi ale chybí ještě jedno prohlášení, které teprve od původního zaměstnavatele obdržím s výplatou za předchozí měsíc, finální dokončení registrace, které už ale nebrání zahájení péče ÚP o mne (první schůzka v půlce listopadu), mne čeká na příští návštěvě ve druhé půlce října. Vše ale stačilo k tomu, abych dostal už potvrzení pro svou zdravotní pojišťovnu, takže jsem vlastně vyřídil i s cestou vše v jednom dopoledni a mohu se klidně věnovat nejen restům, ale i řešit budoucí. P.S. A to dopoledne jsem zakončil stylově -  chlebovkou s česnekem, vejcem a nealko pivem :-)


Žádné komentáře: