neděle 18. října 2020

Nabuzení na začátku týdne "se vyplatilo"

Když jsem si během prázdnin plánoval termín na pravidelnou roční prohlídku na očním, měl jsem o pondělním dopoledni trošku jinou představu. Zejména, co bude poté, až po tom rozkapání očí a dokončení prohlídky "prohlédnu". Teď, když už nebylo kam spěchat (původně do firmy a tam vyčkat "prozření"), jsem se místo čekání v čekárně na poliklinice opatrně přesunul do kavárny a tam daleko příjemněji strávil ten čas, než se budu moci vydat dále bez rizika, že mne něco přejede nebo někdo porazí :-)  Ale natolik jsem dobře viděl, že jsem si ze zvědavosti objednal místo obligátního cappuccina nebo matcha latté "oba nápoje v jednom", tedy "kávu s chutí Japonska" a k ní croissant. A musím konstatovat, že jsem brzy nejen prozřel (kapky přestaly účinkovat) ale i se řádně nabudil. Až dodatečně jsem zjistil, z čeho a hlavně z jakého množství ten obsah středního šálku byl. Tedy ze 3(!) dávek kvalitního espressa "cortissimo" doplněných směsí čaje matcha, anýzu, černého čaje, pepře a třtinového cukru. A samozřejmě vše dolité teplým našlehaným mlékem. Takže jsem dorazil domů ve stavu, "kdy by se mi měl jakýkoli problém vyhnout" :-) Ale člověk míní a ... Tentokrát se ozval elektrický bojler na ohřev vody s tím, že po těch letech se studniční vodě (mj. poměrně tvrdé a železité) se podařilo najít si ven z něj jinou cestu, než se jí standardně nabízí. Řešení nebylo ale hned, neb nejprve se hledalo poškození a zda by pro opravu nestačilo vyměnit těsnění, ale ukázalo se, že je to příruba, takže v podstatě to znamená nový bojler. Ten po rychlém objednání přes e-shop dorazil hned druhý den, takže instalatér jej mohl připojit hned ten den další. Nebylo to sice úplně jednoduché, od sundání starého a byť vypuštěného, stále vážícího s tím letitým nánosem uvnitř přes 40 kg a téměř "hermeticky" obloženého skříňkou k jeho zakrytí, přes výměny úchytu na novém bojleru ( po převrtání otvorů se hodilo uchycení toho starého), po nasazení nového a opětovného sešroubování a uchycení skříňky kolem něj. Vlastní připojení na rozvody vody a následně i na elektrický rozvod bylo proti tomu záležitostí minut. Ale už druhý den je stran teplé vody zase vše v normálu, byť ten starý fungoval v provizorním režimu až do poslední chvíle, než bylo nutno jej vypustit a ochladit, aby šel sundat. Že to nebyl ale jediný problém, ukázalo se hned následujícího dne, kdy k nám dorazil kašel, rýma a trošku zvýšená teplota, takže po konzultaci s lékařkou vyčkáváme v domácí "karanténě" výsledků testu. Pokud bude ale pozitivní, tak ani ty domácí pickles jako vitamínová "bomba" proti C-19 nic nezmůžou :-) Ale i na teplou kuchyni se dostalo a těch několik "přerostlých" pórků, když jeden bohatě vydá na oběd pro 4 :-).  P.S. Příště u toho "Štýrského rendlíku" s volským okem nesmím tolik šetřit zelím a chtělo by to i stylovější servis, na tom talíři to moc nevypadá :-)






Žádné komentáře: