pondělí 28. června 2021

Na cestě Jižním expresem do Salzburgu

Jedno rychlé rozhodnutí podpořené předpovědí počasí, přes e-shop ČD nákup jízdenky na vlak, přes Booking.com rezervace ubytování v hotelu, včera sbalení pár nezbytných věcí do tašky a v čase odpoledního čaje se už nacházím v rodném městě W. A. Mozarta, tedy v Salzburgu. Cesta byla docela v pohodě, i když podle rychlosti Jižní expres spíše připomínal zastávkový rychlík. Navíc jsme na hranici chytli půlhodinku zpoždění, takže mi návazný expres do Salzburgu o pár minut ujel. Jak mi sdělil průvodčí, jezdí to tu každou hodinu, takže by to neměl být nějaký problém. Nakonec jsem do Salzburgu dorazil jen o pár minut za tím expresem, co mi ujel, neb jsem mohl použít expres z Vídně do Zürichu, který měl po Linci další zastávku právě v Salzburgu. Mimochodem jízda v něm byla docela zážitek. Stejně tak i pohledy z okna do krajiny. Ubytování v Salzburgu jsem si vybral tak, aby to bylo z nádraží "co by kamenem" dohodil a do města jen o kousek dále, hotel Hohenstauffen. Podle mne prostě optimální "základna" v klidné části města. Po chvilce v recepci, kde poslední registrační "procedura" spojená s pobytem dopadla, takže teď už jen pár kroků do centra města a už budou i jiné obrázky než ty z cesty.


Žádné komentáře: