úterý 15. června 2021

Na chvilku za hranice kraje

A tentokrát po kolejích, byť nějaký závratný počet kilometrů to ještě nebyl. Ale co co rychlosti se to už  blížilo cestě nějakým dálkovým expresem. Prostě i na trati Hradec Králové Pardubice se dá dosáhnut hodně slušné cestovní rychlosti. S ohledem na počasí a další dnešní plány se však cesta "posunula" do brzkých ranních hodin, abych se s plánovaným programem v Pardubicích vešel do dopoledne a v poledních hodinách byl zpět v Hradci, kde jsem měl ještě jednu krátkou schůzku. V Pardubicích díky tomu, že mi "před nosem" ujel jeden trolejbus, nakonec zbyla i chvilka na malou procházku po městě, abych využil vzniklé půlhodiny do odjezdu dalšího vlaku. Přesněji řečeno na cestu pěšky na nádraží, kde jsem měl možnost vidět, jak se to tu vrací či nevrací do "rovnováhy". Ale jen letmo, neb toho času tolik, abych si někde v centru sednul, nebylo. Ale přiznám, že některé židličky v centru se zajímavým výhledem lákaly :-) Jinak byť je v Pardubicích v souvislosti s rekonstrukcí nádraží poměrně "živo" a navíc do Rosic nad Labem (na trase do Hradce) jezdí náhradní autobusová doprava, tak vše klapalo jakoby se nic takového nedělo a vlak dorazil na čas. Čemu ale moc nerozumím, je cena jízdenky. Možná tím, že jsem vlakem více jezdil už před "hóóóódně" moc lety nebo tím, že si to špatně vysvětluji. Ale z logiky věci by mi přišlo, jako tomu je i u jiných nákupů, že když si člověk koupí něco on-line, navíc to zaplatí kartou, ještě si to vytiskne resp. uloží do mobilu atd., tak by to mělo být levnější než když na poslední chvíli člověk "přiletí" k pokladně a koupí si jízdenku osobně a za hotové. Aspoň takto to mají nastaveno třeba v MHD. I v Pardubicích, kde prvním způsobem zakoupená jízdenka  na I. pásmo byla za 16,- Kč a u řidiče za 25,- Kč. V případě vlakové jízdenky u Českých drah se mi to jeví jako naruby. P.S. Jelikož jsem si ale obě kupoval u přepážky, tak ten rozdíl nemám potvrzený nákupem z e-shopu ČD ale jen jejich nabídkou. Každopádně to asi jiné nebude. Ale nebudeme si tím trápit hlavu. Zejména když jedna židlička u stolečku pod slunečníkem a navíc s pěkným výhledem a něčím "na zub" se nabízí :-)





Žádné komentáře: