pátek 25. února 2022

Snaha byla, ale počasí bylo proti

Ranní pohled z okna a druhý na teploměr způsobily, že jsem dnes usoudil, že se zahájením jarních prací už není na co čekat. Ten již provedený aprvní postřik broskví se do nich ale nepočítá, takže až dnešek měl být tím skutečným startem. A čím začít jiným, než prořezem stromů. Plány ale vycházely necelou hodinu, neb když jsem měl dokončenou první polovinu prořezu vnitřku koruny catalpy, zvedl se vítr a s ním překvapivě dorazily i poměrně velké sněhové vločky, které o sobě daly vědět tak, že jsem to po pár minutách pobytu v koruně stromu vzdal a pokračování si nechal na lepší čas. Když už jsem se ale navlékl do pracovního, tak se aspoň dočkal prvního úklidu po zimě kout za dveřmi dílny. A odpoledne jsme ještě poctili návštěvou nedaleký Hornbach, abychom aspoň něco nakoupili do začátku letošní sezóny. Přezimující rostliny už volají po jarní údržbě a o víkendu prý na to bude vhodný čas. Bude to "pod střechou", takže i kdyby nevyšlo počasí, tak se to zvládne. Dnešní sněhová přeháňka sice byla ještě pár desítek minut na trávníku vidět, ale teplota nad nulou ji brzy "zkapalnila". Včera dopoledne by to asi bylo jiné, neb tehdy ještě chvilku před polednem bylo znát, že k ránu mírně mrzlo. A to byl ten ideální čas na oblíbenou "pětku" s Clifem  aby nepřišel celý od bláta. Poledne přineslo změnu v tom, že oběd byl tentokrát bezmasý. To sice není nijak neobvyklé, ale tentokrát jsem si na něj zašel v rámci pochůzek po městě do nedávno otevřené vegetariánské restaurace na Velkém náměstí - do Dhaba Beas.  Ta po téměř dvou desítkách provozoven v Praze konečně zavítala i do "regionů". A srovnání po roce a půl letech "půstu", když jsem se v Praze v jedné občas stavil? Stále dobrý, takže budu brát v úvahu při nějakém větším zařizování ve městě. P.S. Příští a další čtvrtek se už nabízejí :-).  



Žádné komentáře: