čtvrtek 15. února 2024

Krakonošem do Prahy a zpět

Po včerejším večerním zahájení letošní grilovací sezóny a chvilce společenských her nezbylo než sbalit všechny věci, aby ráno se na poslední chvíli něco neshánělo a pak už jen zavřít oči a probudit se ráno do cestovního dne. A to doslova, neb během dne se tentokrát zapojilo docela dost dopravních prostředků. Od auta přes vlak (rychlík pro cestu HK - Praha - HK "Krakonoš"), metro, autobus a tramvaj. Některé z nich se mi povedlo užít i vícekrát, aby ty přesuny po Praze mezi těmi třemi turisticky nejvíce zajímavými místy byly co nejrychlejší, neb účelem dnešní cesty nebylo jen dělat doprovod Ali při cestě domů včetně společného doplnění energie v čase poledním, ale také konečně po několika letech absolvování jedné kávy (přesněji cappuccina) za účelem "vyrovnání se s už ne zcela nedávnou minulostí".  Až na to počasí, které bylo "nahoru a dolů", tedy od slunečného času při příjezdu na "Hlavák", přes drobný deštík po vystoupení z metra na Pankráci, po z větší části zataženou oblohu po větší část dne, když sluníčko se vrátilo až v čase odjezdu odpoledního rychlíku z Prahy, se vše vydařilo dle plánu. Co říkám, snad i trošku nad plán. K tomu pražskému popoledni by asi bylo záhodno dodat, že jsem byl možná rychlejší než japonští turisté. A ti toho zvládnou za den opravdu dost. Já jsem měl pocit, resp. marně jsem vzpomínal, že jsem si tak rychle někdy před tím stihl toho tolik z Prahy užít. Navíc jsem si "odvezl" i několik nových poznání. Třeba, že v samotném centru v turisticky nejvíce vytížené zóně je tolik obchůdků, co nabízejí zboží s HHC (v tomto čase s 50% slevou, neb od 1.3. se chystá jejich zákaz), že jsou blízko centra místa k parkování auta, kde se dokonce nemusí ani platit, že se dá zvládnout oběd v rámci poledního menu za ceny a v kvalitě srovnatelné s našimi končinami, že k poznání řady zajímavých míst se stačí projet kousek dál tramvají a že stále platí, že něco jiného je o tom slyšet a něco jiného je to vidět. A to jak v tom pozitivním tak i v tom negativním smyslu. Prostě řečeno, Prahu jsem si tentokrát opravdu užil a navíc jsem se vracel s pocitem, že se mi konečně povedlo zavřít jednu do dnešního dne stále "rozečtenou" knihu svého života. Přesněji řečeno její jednu kapitolu.. A abych prý z toho nadšení "nevychladl, po návratu domů mne čekala informace, že Praha je na programu i v pondělí. Tentokrát autem a za kulturou, navíc do samého centra, takže byť plánujeme vyrazit již odpoledne, uvidíme, co nám čas dovolí k tomu připojit. Pondělní "ukázka zemědělské techniky" plánovaná do Prahy bude návštěvníkům Prahy asi trošku měnit plány, já věřím, že se nám cestu k zaparkování auta podaří zvládnout bez toho, aby nás to trošku více omezilo, byť s nějakými kolonami v odpoledních hodinách musím počítat. Ty ale vznikají i tak, takže nás na rozdíl od těch kolem Ministerstva zemědělství ČR a tras k němu vlastně nečeká nic neobvyklého. Ale uvidíme, co se nám k té kultuře ještě ve druhé půlce pondělí podaří přidat.

Žádné komentáře: