neděle 10. listopadu 2019

Indická vsuvka do svatomartinského hodování

Tak bohatou neděli plnou naprosto odlišných zážitků jsem dlouho nezažil. Od ranního vyvětrání zpočátku pod mlžným oparem, přes polední pokračování nad svatomartinskou husou, odpolední cestu do Prahy po D11 (mimochodem žádná sláva), krátkou návštěvu pražské Flóry, po návštěvu kursu indické kuchyně na pražském Žižkově. A aby toho pohybu nebylo málo, nechal jsem si auto v Michli, takže tam a večer zpět jsem se ještě jednou řádně provětral, byť lesní vzduch u nás nahradil ten pražský, který takových kvalit rozhodně nedosahuje. Samozřejmě tím největším zážitkem bylo čtyřhodinové vaření indických specialit s Yazanem a servisem jeho dvou kolegyň pod záštitou žižkovského kulinářského ateliéru Ola Kala. Obrázky sice hovoří za vše, opravdu se dařilo, ale ty vůně zprostředkovat neumí, takže musí zůstat u toho, že vše, co jsme si tam pod vedením Yazana uvařili, bylo skvělé a na ochutnávku domů jsem přivezl jen dvě chlebové placky Chapati. Jejich "životnost" se doma měřila na doslova na sekundy :-) P.S. Ta francouzská vína se sice s indickou kuchyní úplně nepárují, zejména když se v Indii k nim dostane max. nějaké to % obyvatel, ale nám ten zážitek skvěle doplnila. A já i touto cestou děkuji za tento zážitek a slibuji, že praktické "přezkoušení" toho, co jsem se naučil, bude brzy, a hlavně už doma :-)

Žádné komentáře: