pátek 15. ledna 2021

Třídenní podtrženo, sečteno aneb padesátka za humny

Letošní zima si v našich končinách nakonec to své renomé, aspoň u mne, podstatně vylepšila. Pravda, do podmínek, na které jsme si v posledních letech "zvykli", ale vždy až po absolvování více než půl tisícovky km cesty, to tady má daleko, ale na druhou stranu, když je to za humny, tak je to zase úplně jiný zážitek. Pod sněhovou pokrývkou se už ale začíná na více místech objevovat podklad. Někdy k tomu výrazně napomáhá místní stádečko srnčí zvěře, ale hlavně přes den teplota, byť jen těsně,  nad nulou. Takže více stop z předchozích dvou dnů už dnes nebylo k užití, ale povedlo se vedle nich vyjet nové, takže "místní trasy" i pro dnešek byly v podstatě stejné jako včera a předevčírem. Jen té třešňovce až na jednu stopu na jejím samém okraji jsem se i dnes vyhýbal, neb tam to i na "béčkových" resp. jak jiní říkají "kamenných" lyžích, prostě jet nešlo a o zážitek z chůze jako na sněžnicích jsem určitě nestál :-) Jinak místní terén sice na fotkách vypadá jako placka, ale jak víme, fotoaparát zkresluje, takže i při kroužení po této placce, tj. po třech polích a v jedné třešňovce, člověk nakonec zdolá pár stovek výškových metrů, jak mi potvrdil i "stopař" v mobilu. A když se k tomu přidala druhá informace, tedy že dosavadní počet ujetých km za humny dosáhl čísla 50, řekl jsem si, že už by to stačilo (aspoň pro dnešek) a "přepnul" se od výdeje energie na její doplnění. Bohužel mi nějak došla inspirace, takže jsem si "atmosféru běžek" neprotáhl i do poledního času a sáhl raději pro nějakou jistotu do mrazáku, čímž pro dnešek běžková idylka skončila. P.S. Odpoledne by tu podle předpovědi mohlo něco sněhu, byť jen pár milimetrů", připadnout, tak třeba to dnešní stopy trošku "občerství" a zítra, zřejmě ve větším mrazu, by mohlo být pokračování. To je obrat, nedávno ještě člověk nevěřil, že by se tu nějaký sníh mohl (pokud by vůbec napadl) chvilku udržet, a dnes už plánuje čtvrtý den za sebou na běžkách!



Žádné komentáře: