sobota 31. prosince 2022

Ani ze Silvestra tu nebude pár řádek chybět

Původně jsem to chtěl nazvat jakýmsi silvestrovským ohlédnutím. Ale po "zkušenosti" s předchozím příspěvkem, který má v názvu "zamyšlení", byť malé, ale na jehož konci nic z toho zamyšlení nevyplynulo, opustil jsem i druhý nápad. Tedy nazvat to něčím jako "ohlédnutím se", neb sepsat zde vše, po čem jsem se stačil ohlédnout už jen v nedávných dnech (záměrně nepoužívám slovo "vzpomínat"), to bychom tu byli ještě zítra, možná i příští týden. A tak to bude nakonec jen pár řádek. A vzhledem k té sváteční atmosféře, tak opět spíše plných pocitů a dojmů než nějakých faktů. Co tedy k letošnímu roku ještě dodat? To, že i v těch posledních dnech jsem si užil Pardubic, abych se včera večer stihl ještě na chvilku zastavit a podívat, jak tam vypadá jejich vánoční strom, když svítí. Tentokrát už v té povánoční atmosféře, takže tomu tentokrát chybělo to kolem, co jsem tam viděl, když jsem tam byl nedávno přes den. To ale zase nesvítil strom. Ale když si to člověk nějak poskládá, tak by se dalo říci, že ten zážitek byl nakonec kompletní, jen ten punč byl zase díky "0% toleranci za volantem" zase až doma. Jinak "nadvláda" teplého počasí pokračovala. Dnes teploměr málem atakuje 15°C. A jak to tak vypadá, ještě nekončí, takže nějaké plány, na jejichž realizaci je potřeba trošku chladnější počasí a aspoň deset centimetrů sněhu, byť třeba jen na jeden den, se posouvají minimálně někam za půlku ledna.  Ale ani letos to nebude ve stopách pod Dachsteinem. To mi musí stačit občasný pohled tam místní webkamerou. Mimochodem ten teď zrovna o nějaké zimě nevypovídá. V tom čase už by měla být za mnou i další návštěva u  "bankomatu ČSOB ve fakultce", kterou by se můj osobní "projekt č. 1" měl konečně posunout do závěrečné fáze. V tomto čase, kdy do konce roku už zbývá jen necelých deset hodin, roku, v němž zejména díky jeho závěru bylo tolik zážitků resp. prožitků, které by někomu možná vystačily i na několik let, by to ale ještě nějaký zážitek ale chtělo. Ale takový, aby byl zase "vlastní". Stačilo by, kdyby se dnes ještě stihla taková malá silvestrovská vycházka kolem. Ono totiž to je s těmi zážitky letos tak, že většina z nich mi byla "věnována". Samozřejmě v dobrém úmyslu, který však já asi (aspoň u některých) docením až o nějaké době. Paradoxem, a možná i pochopitelným, zůstává, že právě ty nemají žádnou fotodokumentaci, byť na rozdíl těch, co mají fotodokumentaci a už se to člověku občas plete. Tato tyto "tam" visí v jasných obrysech :-) A tak v přehlídce TOP 22 obrázků z letošního roku zůstane aspoň místo na ty příjemnější, byť slabší či méně intenzivnější. Takže na závěr už jen tolik, že to i letos bylo jednou nahoře, jednou dole. Ale kolikrát co a hlavně celkem, netřeba "vyhodnocovat", neb se podařilo nejen se se vším obvyklým vyrovnat, ale i spoustu toho (i nového) si užít. Tak ať se nám všem v tom příštím roce podaří ve všem dobrém navázat na ten předchozí rok. A i přes tu nepříznivou situaci kolem nás, u které si nejenom my přejeme její brzké zlepšení,  se tam vejde i spousta nových a hlavně příjemných zážitků. P.S. A zrovna nemusí být tak silné a intenzivní, jako ty některé letošní :-) Určitý směr by mohl napovědět výběr z letos doručených novoročenek.










Žádné komentáře: