čtvrtek 1. prosince 2022

I aplikace IREDO má občas své dny ...

Takže to poskytování informací o aktuální poloze spojů, jejich případném zpoždění i údaje o nejbližších odjezdech spojů ze zastávek v rámci tarifu IREDO, jak to má dáno do svého vínku, nemusí někdy úplně odpovídat skutečnosti. Zejména pokud si k tomu přidáme ještě občasné drobné výpadky v rámci komunikační infrastruktury, po které "běhají" data, které jsou v rámci ní zpracovávána. Tak by se s tím asi mělo někde "na pozadí" i počítat a úplně se na to nespoléhat, neb jsou dokonce spoje, které sice do tarifu IREDO patří, ale v aplikaci jejich polohu ani případné zpoždění nenajdete. Příkladem je naše všední "jedenáctka". Ale že by něco podobného měl člověk čekat u dopolední "devítky", to ne. A tak se stalo, že když jsem si jako obvykle kontroloval 5 minut před příjezdem "devítky", kde se v tuto chvíli nachází, tak nejenže vyběhl údaj o 23 minutách zpoždění, ale značka zůstávala stát kousek od výchozí stanice spoje, tedy někde u Měníka. A když zpoždění po minutách narůstalo a značka se stále nehýbala, usoudil jsem, že čekat venku v té zimě nemá cenu a jelikož to mám na zastávku pár desítek metrů, tak bude lepší si počkat doma. Věřil jsem, že nakonec, byť se zpožděním, bus dorazí, a já, sice tak tak, ale ještě stihnu vše plánované na dnešek do Hradce. Když jsem za sebou zavřel domovní dveře, zpoždění už bylo 28 minut, takže jsem si "vydedukoval", že to vypadá na poruchu a že nakonec by asi nic nemuselo přijet. Ale než jsem stačil kliknout na nabídku dalších spojů, zpoždění najednou zmizelo a nejen že značka přeskočila o pár desítek kilometrů až na zastávku v naší obci, ale zastavil tam i autobus. Takže vlastně vše OK. Jen já už jsem se ani nepokoušel obout a zkusit jej dostihnout, neb za tím jedním cestujícím, co na zastávce čekal, se už zavíraly dveře a bus odjížděl. Takže nezbylo, než za 3/4 hodiny vyrazit kousek po svých a dostat se do Hradce busem ze zastávky v sousední obci. Ani tato jízda nebyla úplně "všední", ale s tím už aplikace neměla nic společného. A poučení ? Žádné není, prostě každá informace má v čase svou kvalitu a je na každém z nás jak s ní naloží. P.S. Příště se raději spolehnu na sluch, neb je bus slyšet, když už je dole pod kopcem :-)


Žádné komentáře: