úterý 24. února 2009

Změna je atributem současnosti


Dnešní den byl sice všedním z pohledu pracovního kalendáře, ale rozhodně nevšedním z pohledu dění. Pravda, začal s takovou "neslanou či nemastnou náladou", jak tomu občas bývá, když se mi z domu nikam nechce. A to dodávám, že dnes jsem nemusel do Prahy. Ale pak jakoby "mávnutím kouzelného proutku" se mi začalo nějak podezřele dařit. Náměty, k nimž jsem v práci v posledních týdnech obtížně hledal cestu, se mi najednou začaly z hlediska jejich možných řešení či dalších kroků jevit jako téměř jasné, navíc vyvolaly i další. A k tomu ještě i to, do čeho se člověku na konci měsíce občas nechce, dnes nebyl žádný problém a jak ten dnešek utekl, to vše by mohlo být téma na samostatný článek. Ale s tím by nějak nešel dohromady nadpis tohoto článku. Tak zpátky k tématu. Po práci jsem byl totiž pozván na narozeninovou oslavu svého spolužáka z gymnázia, kolegy ze studií na VŠ, podřízeného z předchozího zaměstnání, kolegy v rámci našeho současného zaměstnání a kamaráda v jedné osobě. A jelikož jsem usoudil, že z práce půjdu rovnou tam, tak mi do začátku akce zbyla chvilka, kterou jsem se rozhodl využít zase po delší době na krátkou procházku po historické části města (za denního světla!) s cílem "zkontrolovat mé záchytné body". A tady už to o té změně je, byť ne všechna místa byla změnami dotčena. Některá "prokoukla" stavebními úpravami, některá změnou majitele či předmětu podnikání, kolem bývalého pivovaru se v podstatě změnilo všechno, u některých se zase na druhou stranu více projevil zub času. Co se ale nezměnilo, naopak spíše stále zřetelněji vystupuje do popředí, je většinou velmi citlivě řešené sepětí toho moderního s historií (aspoň v nejbližších částech Velkého náměstí), což možno posoudit i z přiložených obrázků, většinou míst nějak souvisejících s dobrým jídlem a pitím, aby dnešní odpolední "inspekce" nebyla jen procházkou :-) A něco úplně (nedávno?) nové? V jedné z uliček je obchůdek se 150 druhy českých a 30 druhy zahraničních piv s příznačným názvem "Pivoňka", byť to asi bude příjmení jeho majitele, kde ti, co holdují tomuto moku a v rámci toho objevují jeho různé chutě si určitě přijdou na své. Stejně tak, jako si přišli na své milovníci piva na dnešní narozeninové oslavě, neb prý to tam s pivem (Gambrinus a Plzeň) umí. Prý je zde proto, neb mou osobu tento nápoj většinou míjí resp. patřím spíše mezi ty jeho zvědavé občasné konzumenty, takže u mě to dnes "bylo o bílém vínku z Valtic." A pro ty, co chtějí jít ještě dál, tam mají připraveno řadu dalších výrobků, jejichž základem je pivo - od pivní pálenky až po pivní sprchový gel ale jen k zevnímu použití :-) A odtud je už jen malý krůček k využití piva ve "wellness průmyslu". Nebo že by impulsem pro oprášení pivní koupele byla jen zmínka "Dnes s odstupem času s úsměvem vzpomínám, jak u nás probíhala sobotní koupel, probíhala-li vůbec. Maminka napustila vanu světlým pivem a když nás všechny spláchla, pozval otec sousedy na černou flekovskou třinácku" v povídce Šimka a Grossmanna "Jak jsem se učil plavat"?

Žádné komentáře: