čtvrtek 9. prosince 2010

Cestou z Café Popular

S "adventním latté", s kouskem tiramisu a prima pocitem z malého posezení u něj, pohrdnuv městskou hromadnou dopravou, jsem se, nedbaje poměrně slušného větru s drobnými vločkami sněhu, vydal pěšky směr autobusový terminál. A po pár krocích jsem si vzpomněl, že nedávno někde v těchto místech (moc do města nepřijdu) přece odhalili pomník někdejšího hradeckého starosty JUDr. Františka Ulricha. Nemusel jsem ani hledat, ještě pár kroků a památník rozdělující obyvatele města na dvě skupiny, byl přede mnou. Na to, abych pořídil foto, byly jeho směrem už docela špatné podmínky, tak jsem otočil objektiv směrem opačným a nelituji. Jeho foto jsem si vypůjčil ze stránek Magistrátu města HK ze slavnostního odhalení. Byť musím respektovat umělcovo právo na ztvárnění pomníku, zařadím se mezi ty, kterým se nelíbí jak ztvárnění tak i materiál, přestože se prý jedná o velmi kvalitní kámen, vzácný tmavý šumavský diorit. Mě prostě připomíná žulu na dlažební kostky a smysl bílé žíly, která prochází přes starostův obličej, mi taky zůstane utajen. A když k tomu ještě přidám, že socha nestojí na náměstí nesoucím Ulrichovo jméno, tak mi to hlava nebere. Uvidíme, jak dlouho tam a v této podobě pomník vydrží.

Žádné komentáře: