sobota 18. prosince 2010

O den později by zde už byla smůla

Nápad doplnit štědrovečerní stůl ještě o jinou rybu, než u nás říká domácí tradice, byla věc jedna. Ale realizovat (pozn. v rozumném čase a ne za každou cenu) je věc druhá. Oblíbeným informačním kanálem (Internet) jsem se s místem, kde by se mohli vyskytovat štiky na prodej, postupně přiblížil až na necelou dvacítku km od našeho domečku s tím, že zda ještě jsou, lze ověřit jen na místě samém. Ještě že existuje mobil, takže jsem se včera dozvěděl, kde štiky skutečně mají a na Internetu i dohledal, kdy tam jsou, abych v příštím týdnu (za předpokladu dřívějšího odjezdu z Prahy) se tam stihl stavit v čase prodeje. Tedy naplánováno, to jóó, ale pravděpodobnost, že se mi to podaří, nic moc :-( Občas ale musí zasáhnout náhoda. Vzpomněl jsem si na ještě bližší sádka - v Bohdanči, na Internetu ale našel, že tam jsou jen ve čtvrtek (žádná informace o vánočním prodeji). Přesto jsem zpáteční cestu z Pardubic zvolil kolem nich. A vyplatilo se, otevřeno měli (na dveřích jen malá cedulka informuje o vánočním prodeji), ale zjevně nepotřebují další reklamu, neb místních i okolních tam bylo docela dost. Na můj dotaz "Máte štiku, prosím?", kladná odpověď. "Něco tam ještě bude, ale už jsou menší" a za chvíli mi jednu vylovil. Sice se zdála trošku menší, ale jak víme, zdání klame - je fakt akorát:-) Takže po chvilce práce s ostrým nožem vše připraveno - jen vyndat z mrazáku, připravit na grilu a servírovat. Ale na to si ještě pár dní počkáme. Teď už nás ale může hřát pocit, že se to povedlo, neb štika je rybáři z hlediska produkce označována jako vedlejší ryba a jako takových je logicky mnohem a mnohem méně než tradičních kaprů, byť (možná) jinde jich třeba budou mít dost i v následujících dnech, kdo ví?

Žádné komentáře: