úterý 31. prosince 2019

Když víru doprovodí vůle a úsilí

 Na závěr něčeho již uplynulého, uskutečněného, dosaženého či realizovaného, co by mohlo zůstat nějak více v paměti, bývá obvyklé, že následuje malé či velké (dle toho, co se stalo) ohlédnutí. Pravda, někdo to vynechává, ale já si to neodpustím. Uplynulý rok se všemi svými událostmi tam určitě, aspoň z mého pohledu, patří. To ale není zjištění, k čemuž mi dopomohlo pár skleniček skvělého červeného a atmosféra posledního dne v roce, nýbrž mé občasné (dokonce mimopracovní :-)) zamyšlení v několika týdnech předcházejících letošním vánočním svátkům. Takže jsem měl už dopředu i rozmyšlený předposlední příspěvek na závěr tohoto roku. Jak běžel čas, zjišťoval jsem ale, zejména při čtení různých příspěvků těch, kteří se svými hodnoceními byli rychlejší, že bych se v podstatě jen opakoval, byť i já jsem se v něm chtěl soustředit jen na ty z mého pohledu důležité události. Bohužel, ale nebyly důležité resp. zajímavé jen pro mne. A tak jsem si řekl, trochu ovlivněn i několika předvánočními setkáními, kdy jsme se ohlíželi mnohem dále než na začátek tohoto roku, že se na to tentokrát podívám jinak a zkusím vymyslet takové stručné vyjádření, které by vystihovalo uplynulý rok. A tím se dostávám k názvu tohoto příspěvku. Události, které se v končícím roce udály, však nejenže měly dobrý konec, ale mají a budou ještě mít i poměrně zajímavé pokračování. Takže  vystoupit z tohoto vlaku, když se jej zase podařilo nejen dostat na ty správné koleje, ale i poměrně dobře zase rozjet, by byla škoda.  Čímž je ale zároveň řečeno, že nějaké to zpoždění ještě zbývá dohnat,  aby vše zase bylo “podle jízdního řádu”. Byť se sice říká, že trocha nostalgie nikoho nezabije, tak žádné litování apod. k tomuto hodnocení sem už nepřibude. P.S. A přestože jsem si na tomto místě letos odpustil určitou detailní reminiscenci nad jednotlivými důležitými událostmi uplynulého roku, neodpustím si aspoň jejich přiblížení pro tyto stránky formou několika obrázků z dění v právě končícím roce 2019. A to v posledním příspěvku nového roku s názvem TOP 19. Takže přání všeho nejlepšího, hodně energie, elánu a optimismu do nového roku tu ještě doplňuje pozvání ke shlédnutí posledního příspěvku tohoto roku.

Žádné komentáře: