čtvrtek 17. prosince 2020

Předvánoční cesta do města

Svým účelem byla ve shodě s tím, co povolují současná opatření. A že jsem toho do ní naplánoval docela dost :-) Tedy od vyzvednutí si objednaného zboží z e-shopu v prodejně, to jsem si tentokrát nenechal přivézt až do domu, přes nákup oblíbeného pečiva v pekárně, využití poslední možnosti poobědvat v restauraci U Švagerků (tentokrát téměř plně obsazené), neb zítra už to zase bude jen z okénka do krabičky, až po poslední letošní čaj s bývalým kolegou v hradeckém Cona Coffee. Aby to všechno ještě před hlavním odpoledním návalem završil nákup potravin v Albertu cestou domů. Někde uprostřed ještě vznikla skulinka, kterou jsem hned využil a ještě "zkontroloval" vánoční strom na Velkém náměstí. Co k tomu říci? Sice nemám všechny informace, ale co mohu po dnešku říci, je to, že když jsem si pro sebe vyhodnotil všechna navštívená místa stran přijatých epidemiologických opatření a jejich dodržování, tak se mi paradoxně proti tomu, jak je na to nahlíženo při povolování, zdá, že na ta místa, na která se nejvíce poukazuje, ta opatření asi mají nejdůslednější a nejvíce dodržovaná a tedy riziko se mi nejeví až takové. Myslím tím malé obchody a restaurace. Kde jsem ale měl trošku pochybnosti, byl ten supermarket, kde jsem jednak neměl pocit, že by byl 1 zákazník na 15m2 (pokud do celkové plochy nezapočítávají i sklady a technické prostory, pak asi ano) a ani s těmi 2 m odstupy to nebylo "horké", byť klobouk dolů před obsluhou pokladen, kde jsme s našimi dvěma poloprázdnými košíky (abychom mohli vstoupit oba, tak každý měl svůj) byli ve frontě pátí :-( Ale co, bilance dneška je dobrá, vše, co bylo v plánu, se povedlo a minimálně ta chvilka u čaje byla zpestřením v současné divné době. Do začátku Vánoc sice ještě plánuji dvě cesty do města, ale ty by měly být jen o drobnostech resp. o doplnění lednice a spíže o čerstvé potraviny na vánoční svátky a konec roku. V té první bude i chvilka s kelímkem cappuccina na labské náplavce, při té druhé bude asi opět potřeba zkousnout "trošku větší skrumáž" v supermarketu, neb asi nebudeme sami, kdo si bude doplňovat zásoby těsně před svátky :-) Do té doby se dění uzavře plotem kolem naší parcely resp. lesními cestami v blízkém okolí. P.S. Jelikož letos nebylo rozsvícení obecního vánočního stromu, tak se první ochutnávka letošních úlků konala až dnes. A výsledek? Jako obvykle, i letos to zřejmě co do poptávky bude nejoblíbenější vánoční cukroví, byť i to další, co je  do vánočního času pro jistotu zatím schované ve spíži, určitě nebude zaostávat :-)





Žádné komentáře: