pondělí 4. října 2021

Krkonoše a v nich deset podzimních zastávek

Vlastně ano, byť jsem přemýšlel, jestli to poslední slovo v názvu tohoto příspěvku nedat raději do uvozovek. Ale nakonec zůstalo jen u přemýšlení, neb jsem skutečně na těchto místech zastavil, abych tam pořídil nějaký ten obrázek. To k nadpisu. A jak se ten dnešní výlet narodil? Když předpověď počasí jak na dnešek tak i zítřek avizovala pěkný den, řekl jsem si včera večer, co se podívat, jak přichází podzim do Krkonoš. A volba padla na dnešek, neb když se počasí má zhoršit od středy, tak co kdyby se to urychlilo. Přesto ještě brzy ráno byla kontrola, zda vyrazit či ne. Po prohlídce několika webkamer kolem Pece pod Sněžkou, na kterých sice díky brzkému času ještě bylo vidět maximálně tmu, ale to podstatné, tedy teplotu ukazovaly, nebylo už co řešit. Do kterého místa přesně, tedy zda to budou Jánské Lázně, Pec pod Sněžkou či Horní Malá Úpa - Pomezní boudy, se mělo rozhodnout až v Trutnově na autobusovém nádraží. Ale díky tomu, že na autobus z Hradce hned navazoval autobus do Pece pod Sněžkou (byl stejný, jen v Trutnově změnil označení), výchozím místem se stala Pec a cílovým, odkud se budu chtít dopravit domů, Jánské Lázně. Počasí přálo, tak  bunda po chvíli našla své místo v batohu, kde byly pro jistotu i rukavice a čepice. Prvního živáčka jsem potkal až u Kolínské boudy na polovině cesty, několik jich bylo na Černé hoře a pak na parkovišti u Stezky v korunách stromů. Byť bylo krásné počasí, tak ale je po sezóně a taky pondělí, takže tentokrát bylo doplnění energie z vlastních zásob, neb první možnost se, když zapomenu v dopoledním čase minutou po celý den otevřenou Kolínskou boudu, vyskytla až na konci. Tedy v Jánských Lázních u parkoviště pod lanovkou. Jelikož mne to místo v samé zatáčce silnice do centra Jánek ale moc nepřesvědčilo, tak druhý pokus mne dovedl až na lázeňskou kolonádu. Ale ani zde jsem si nějak "nevybral". A když mne ani posezení v kavárně v čase poledním dnes nějak nelákalo, po krátké prohlídce okolí jsem tedy začal řešit, zda něco nepojede odsud dříve než jsem měl v plánu. Stačil ale jeden pohled na zastávku, na na ní stojící autobus mířící přes Svobodu nad Úpou do Pece, a bylo jasno. Ve Svobodě jsem sice zvažoval, že do Trutnova by byl další zážitek jet odsud lokálkou, ale nakonec volba padla pragmaticky na přímou autobusovou linku jedoucí přes Hradec do Brna. Z celkového zážitku to ale nic neubralo. Navíc díky rychlé cestě zpět si ještě člověk stihl užít krásného počasí i odpoledne doma. Lokálka bude někdy příště, byť mé vzpomínky na tuto trať sahají hlavně do doby, kdy tu ještě jezdily parní lokomotivy. P.S. A nemyslím tím každoroční říjnové zážitkové jízdy parním vlakem, ale regulérní dopravu :-)





Žádné komentáře: