pátek 26. listopadu 2010

Wiener Christkindlesmarkt 2010 v pátek večer

Po lehké večerní přípravě věcí na cestu, dnes trošku "zkrácený úvazek" v práci, po obědě věci do auta, přehodit se do víkendového "módu" a trááádááa směr Vídeň. Trošku byly obavy z počasí v kraji Vysočina, takže vybrána "zlatá" střední cesta dolů na Ždár a přes D1 na Mikulov a odtud přes D7, novou severní dálnici a S1 do místa našeho víkendového pobytu. Cesta dobrá, jen před Mikulovem se zase rozsvítila moje již oblíbená) signalizace, že zase někde odešla žárovka. To auto je snad žere. A tak po objevení, že se opět jedná o tu, která se nejhůř mění, jsem projevil u pumpy v Mikulově svou "zručnost" a žárovku vyměnil, byť v jednu chvíli jsem díky zimě už ztrácel cit v konečcích prstů. Kdo měnil žárovky v předních světlometech Octavie, ví, o čem to je normálně, natož když venku bylo docela zima a foukal i vítr. V Rakousku se zase s dálnicí o kousek pochlapili, takže jsme se před sjezdem na S1 nechali trošku zmást a kousek jsme jeli souběžně, abychom se po chvíli zase na dálnici vrátili. Pak už až do Vídně cesta v pohodě, dokonce i provoz nebyl zase tak velký. Ani zde jsme se však nevyvarovali jednoho "kufru", takže to po mimoúrovňové křižovatce bylo o jednou dokola navíc a ani ten nájezd zpět nebyl "košér", ale jinak to nešlo. A pak to přišlo, navigace toho v podzemní trase podél Dunaje zrovna moc neukáže, takže po paměti na most a kupodivu, byť po těch točkách jsem měl pocit, že spíše zase jedeme zpátky, to bylo OK. A tak abychom nevyšli ze cviku, jedno kolo jsem si dali ještě navíc kolem bloku, ve kterém je hotel. Pak už auto dostalo cca dva dny volno a my po ubytování se vyrazili přes pár stanic metrem do města. Pravda, nejprve jsme chvilku zkoušeli automat, zda se nám podaří zaplatit námi vybranou bankovkou, ale byl neústupný, takže tam musely dvě menší. Nevím, proč se tomu divím, u nás bych do něj někde nedostal ani kovovou padesátikorunu. Až k radnici jsme ale jet nechtěli, takže výstup u Štěpánského dómu a odsud přes pěší zónu a opět s jedním "kufrem", který nás sice zavedl také na vánoční trhy, ale byly to hlavně ukázky různých prací řemeslníků. Pak už správně k radnici a tam už to bylo opravdu předvánoční. Jen to počasí, kdy chvilku mžilo, pak zase padal mokrý sníh, aby se na chvíli vše uklidnilo, nic moc. Ale to včera předpověděli. A tak o prohlídce vánočního tržiště v čase večerním následovalo něco na zahřátí i na posilněnou. A jak místní zajímavě kořeněná grilovaná klobása, tak punč z lesního ovoce nezklamaly - prima tečka za večerní předvánoční Vídní. Pak už zase jen pár stanic metrem, po výstupu překvápko z množství padajícího mokrého sněhu (ještě, že je to od stanice metra necelá stovka metrů) a pro dnešek stačí. Opravdu více už se toho asi stihnout nedalo :-) A jelikož zítra je taky den, tak určitě zbyde chvilka se pod radnici za denního světla ještě na chvíli podívat, byť hlavní plány jsou zítra zaměřeny na historii a objekty s ní spojené. Snad na zítra vyjde i předpověď počasí - mělo by být lépe. Tak se necháme překvapit, z pohledu z okna, kdy je všude kolem bílo, se to nepozná.