sobota 12. ledna 2019

Že se tu ale dočkám tolika sněhu, ….

 Probuzení do sobotního rána bylo podle očekávání. Venku drobný sněhový poprašek, který skončil hned, jak jsem dojel na státní silnici na Prahu. Kromě ranních nezbytností bylo tentokrát ještě pár minut věnováno Internetu, přesněji dopravnímu zpravodajství. A jelikož i přes veškeré problémy v Rakousku se na trase nic nezměnilo proti tomu, co už jsem věděl z posledních dnů, volba padla na tu nejrychlejší cestu se dvěma objížďkami a jedněmi avizovanými řetězi. Ty řetězy měly být ještě na jednom úseku státní silnice před vjezdem do hor, ale nakonec nebyly potřeba ani tam, ani při příjezdu k hotelu, byť ty poslední dvě stovky metrů jsem jel asi napětkrát. Původně jsem počítal, že pojedu nahoru ze Schladmingu, neb do včerejška byla ta podhorská silnice do Ramsau odbočující ze státní silnice asi 10 km před Schladmingem nahoru uzavřena. Ale díky tomu, te zmizely zákazové značky a také, že přede mnou na ni vjela dvě auta, tak jsem si řekl, že to zkusím taky. A byť jsem v polovině cesty už jel sám, auta obočila jinam nebo zůstala v některé z vesnic, pokračoval jsem dále. Cesta byla super připravená od místních silničářů, takže stačilo jen mít lehkou nohu na plynu a hlavněoči na šťopkách, neb zde jezdí zimní údržba-pluh vlevo. A tak v čase téměř shodném s časem dle navigace, která se zimu moc nepočítá, shodou okolností i v čas, kdy obvykle bývají v hotelu pokoje už k dispozici, jsem dorazil i já. Uvítání, ubytování, jak už pomalu u stálých hostů bývá obvyklé. Tedy formou „bleskového odbavení“, tentokrát jen s podrobnějšími pokyny nejen k GDPR, ale i k době pobytu, neb ta letošní zima tu nemusí být úplně přívětivá :-) Teď už jen vybalit nezbytné, zkontrolovat „možnosti komunikace“, tedy wifi :-) a dovolená pod Dachsteinem (snad jej tady z okna pokoje během pobytu uvidím :-)) může začít. P.S. A stran toho zapomínání zatím dvě zjištění. Jedno hned u Poděbrad, což jsem hned vyřešil v Českých Budějovicích, druhé na místě při pohledu na výšku prašanu. Ale jak to tak vypadá, stejně by mi ty návleky byly k ničemu, takže to se nepočítá.
 
 

Žádné komentáře: