středa 17. února 2021

Za humny už tuto zimu žádné do třetice nebude

Dvakrát to letos vyšlo a byla to docela slušná řádka dní. Noc na dnešek a hlavně brzké ráno však asi už nenechaly nikoho na pochybách, že počasí dnes za humny "odplaví" i ty posledně vyjeté stopy a byť nějaká sněhová pokrývka na většině míst, ještě den či dva vydrží, i pro ty "kamenné" běžky to znamená konec. Navíc dnešní noční teplota lehce pod nulou a drobné mrholení způsobily, že místo bot to ráno chtělo asi rovnou nazout brusle nebo si aspoň na ty boty přidělat nesmeky. To první byla spíše nadsázka, to druhé nemám, takže nezbývalo než dávat hodně pozor na cestu jak autem tak i potom pěšky po Hradci, kam jsem se musel vypravit zrovna dnes, když jsem si zase něco nechal "na poslední termín" :-( A vzhledem k tomu, že to bylo poměrně brzy a navíc jsem se tentokrát nevracel se zvýšeným tlakem, ale spíše naopak, tak nebylo divu, že jsem se zastavil u jednoho výdejního okénka. Tentokrát to ale skončilo jen u toho kelímku, "příloha" k tomu byla dodatečně až doma, neb by bylo škoda nechat si po obědě ujít poslední jablíčka z naší loňské sklizně zabalená do listového těsta :-) Jinak si nějak moc nevzpomínám, že bych viděl před Hučákem zamrzlé Labe. Byť už dnes by to asi na nějaký vstup na led nebylo a zda to v předchozích dnech šlo, taky si nejsem moc jistý, každopádně zajímavý pohled, zejména když předchozí zimy bylo Labe vždy jedno velké zimoviště labutí. P.S. Když jsem se posledně zmiňoval o tom znaménku "rovnátku", tak ten štrůdl není tím jediným, co v tomto čase, byť na rozdíl od běžek určitě na kratší dobu, si dá pauzu. Stejně tak i ty tortellini, na kterých jsem ve dnech, kdy jsem dopoledne běžkoval za humny", většinou "jezdil", aby příprava oběda se vešla max. do půl hodiny. Ale to skutečně míněné "rovnítko" nechám na zítra, tedy úklid běžek do rohu garáže, neb do dneška byly "v pohotovosti" venku :-)




Žádné komentáře: